254277 348381ad 5f5d 4203 8192 e9e2e60c24d4 af263d original 1501060562

XITE lanceert ‘s werelds eerste gepersonaliseerde muziektelevisiezender

Technologisch muziekbedrijf XITE lanceert vandaag de eerste gepersonaliseerde muziektelevisiezender ter wereld. De Personalised Music Television service van het bedrijf, waarmee gebruikers een gepersonaliseerde zender kunnen creëeren, is vanaf vandaag geïntegreerd met de huidige zender bij Ziggo. Hierdoor hoeft de gebruiker niet langer de app op te zoeken in de app store, maar heeft iedereen met een settopbox direct toegang tot de service via kanaal 25.

Hiermee is XITE de eerste aanbieder ter wereld die technologie, muziek en televisie combineert om een brug te slaan tussen de traditionele manier van tv kijken en het nieuwe digitale on-demand tijdperk.

254278 df55ec0d b69d 40b6 ada8 31a152a9ed30 afc5e6 large 1501060650

XITE bracht eind 2015 de Personalised Music Television service uit als applicatie via aanbieder Ziggo. Door middel van interactiviteit kunnen kijkers hun eigen muziekzender bouwen. Muziekvideo’s kunnen geliked of geskipped worden, waarna de algoritmes van de applicatie steeds beter kunnen inspelen op de voorkeuren van de gebruiker. Daarnaast kan men kiezen uit verschillende bestaande themakanalen als Party Time en Sunday Chill of zelf een muziekkanaal bouwen met het Hear, See, Feel – System. Vanaf vandaag wordt de huidige lineaire zender vervangen door deze applicatie; een revolutionaire ontwikkeling in het huidige tv-landschap.

De lancering van de gepersonaliseerde zender is een vernieuwende en grensverleggende stap die een toekomst voor lineaire televisie biedt door de beste eigenschappen van tv en internet met elkaar te combineren. Kijkers worden gebruikers, waardoor het TV landschap zoals wij die kennen zal veranderen.

“Operators zijn enthousiast om ons product in hun portfolio op te nemen. XITE’s Personalised Music Television service wordt gezien als hét middel om millennials te behouden in het eco-systeem van traditionele operators.”

Derk Nijssen, CEO & Founder van XITE Networks

XITE aims to offer the best music video experience in the world. Founded in Amsterdam in 2008, the Netherlands, XITE now reaches 80 million households across Europe, North America, and the Middle East through linear networks, interactive TV, and on-demand streaming services. The company revolutionized the way audiences experience music videos by allowing viewers to search, like, and skip through its vast catalog; enjoy channels curated by its team of music experts; and create personalized channels based on genre, era and visual style using its unique Mixer feature.XITE has access to virtually every available music video through agreements with all major and top independent music labels.

See www.xite.com for more information.