XITE lanceert ‘s werelds eerste gepersonaliseerde muziektelevisiezender

Technologisch muziekbedrijf XITE lanceert vandaag de eerste gepersonaliseerde muziektelevisiezender ter wereld. De Personalised Music Television service van het bedrijf, waarmee gebruikers een gepersonaliseerde zender kunnen creëeren, is vanaf vandaag geïntegreerd met de huidige zender bij Ziggo. Hierdoor hoeft de gebruiker niet langer de app op te zoeken in de app store, maar heeft iedereen met een settopbox direct toegang tot de service via kanaal 25.

Hiermee is XITE de eerste aanbieder ter wereld die technologie, muziek en televisie combineert om een brug te slaan tussen de traditionele manier van tv kijken en het nieuwe digitale on-demand tijdperk.

XITE bracht eind 2015 de Personalised Music Television service uit als applicatie via aanbieder Ziggo. Door middel van interactiviteit kunnen kijkers hun eigen muziekzender bouwen. Muziekvideo’s kunnen geliked of geskipped worden, waarna de algoritmes van de applicatie steeds beter kunnen inspelen op de voorkeuren van de gebruiker. Daarnaast kan men kiezen uit verschillende bestaande themakanalen als Party Time en Sunday Chill of zelf een muziekkanaal bouwen met het Hear, See, Feel – System. Vanaf vandaag wordt de huidige lineaire zender vervangen door deze applicatie; een revolutionaire ontwikkeling in het huidige tv-landschap.

De lancering van de gepersonaliseerde zender is een vernieuwende en grensverleggende stap die een toekomst voor lineaire televisie biedt door de beste eigenschappen van tv en internet met elkaar te combineren. Kijkers worden gebruikers, waardoor het TV landschap zoals wij die kennen zal veranderen.

“Operators zijn enthousiast om ons product in hun portfolio op te nemen. XITE’s Personalised Music Television service wordt gezien als hét middel om millennials te behouden in het eco-systeem van traditionele operators.”

Derk Nijssen, CEO & Founder van XITE Networks

Over XITE Networks

With over 14 years of experience in TV, tech development, music licensing, content production and music curation, XITE is dedicated to building the best music video experience in the world. We want to share our passion for music videos with the world and invite people to experience music beyond listening: to see music.

With more than 200 channels curated by music experts in a diverse range of genres, moods, themes and trends, with a focus on discovery, seasonality and cultural relevance, we aim to be the 'source of truth' for what's happening in music videos and be the music video guides customer's trust. XITE is for everyone who loves music videos.

Our product is available on more than 100 million connected televisions, set-top boxes and OTT devices in North-America and Europe.