XITE geeft workshops aan jongeren in samenwerking met Kris Kross Amsterdam en Gemeente Amsterdam

Muziekbedrijf XITE start vanaf vandaag, samen met Kris Kross Amsterdam en Gemeente Amsterdam, een nieuwe campagne waarbij jongeren uit heel Amsterdam in verschillende workshops hun creatieve talenten kunnen ontwikkelen.

De workshopsessies worden in samenwerking met buurthuizen door heel Amsterdam georganiseerd, waarin jongeren de kneepjes van het vak leren van echte professionals uit de creatieve industrie. De workshops vallen uiteen in vier categorieën: videoproductie, styling, acteren, en het produceren van muziek. Vervolgens krijgen enkele van deze jongeren de kans om hun opgedane kennis in de praktijk toe te passen door mee te lopen in de productie van de nieuwe videoclip van Kris Kross Amsterdam, een van de meest succesvolle Amsterdamse DJ acts van dit moment.

Jongeren die een passie hebben voor styling, acteren, muziek maken of muziekvideo’s produceren en hun vaardigheden willen ontwikkelen, kunnen zich vanaf vandaag aanmelden via xite.nl/AmsterdamseHelden voor workshops bij hen in de buurt.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Over XITE Networks

With over 14 years of experience in TV, tech development, music licensing, content production and music curation, XITE is dedicated to building the best music video experience in the world. We want to share our passion for music videos with the world and invite people to experience music beyond listening: to see music.

With more than 200 channels curated by music experts in a diverse range of genres, moods, themes and trends, with a focus on discovery, seasonality and cultural relevance, we aim to be the 'source of truth' for what's happening in music videos and be the music video guides customer's trust. XITE is for everyone who loves music videos.

Our product is available on more than 100 million connected televisions, set-top boxes and OTT devices in North-America and Europe.