XITE lanceert 4 nieuwe muziekvideokanalen op Samsung TV Plus

Amsterdam, 8 maart 2023 - Muziekvideoplatform XITE vergroot het entertainment aanbod op Samsung TV Plus in Nederland met de lancering van vier nieuwe televisiezenders: XITE Hits, XITE Van Eigen Bodem, XITE All Out Dance en XITE Rock On.

De FAST-kanalen van XITE

XITE biedt televisiekijkers al jaren de ultieme muziekvideo ervaring via XITE’s televisiezender en interactieve tv app. Nu betreedt het platform ook de Nederlandse markt voor FAST-kanalen (Free Ad-supported Streaming Television). De nieuwe kanalen worden samengesteld door XITE’s inhouse team van muziekvideo experts en bieden consumenten een uitgebreid muzikaal aanbod: van de nieuwste en populairste hits (XITE Hits) tot het beste van Nederlandse bodem (XITE Van Eigen Bodem), en van de heerlijkste dance songs van toen en nu (XITE All Out Dance) tot de meest iconische rock en metal klassiekers en toekomstige legendes (XITE Rock On).

Cees Honig, Co-CEO van XITE: ‘XITE brengt muziekvideo’s naar het grootste scherm in de huiskamers. Waar met de interactieve tv app kijkers hun muziekvideo ervaring kunnen beheren en personaliseren, bieden we met Samsung TV Plus consumenten op maat gemaakte kanalen en kunnen ze achterover leunen en genieten van de muzikale reis.’

Samsung TV Plus en XITE

De samenwerking tussen Samsung TV Plus en XITE is geen onbekende: al eerder gingen beide partijen een partnerschap aan waarbij XITE diverse FAST-kanalen lanceerde op Samsung TV Plus in Amerika, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Oostenrijk. Toegang tot de Samsung TV Plus omgeving is volledig gratis en de service is standaard geīnstalleerd op de meeste Samsung Smart TV modellen. Het aanbod varieert van nieuws tot sport en van lifestyle tot muziek.

Tonnie van Schijndel, Senior Marketing Manager Televisie & Audio bij Samsung Benelux, vertelt: ‘Wij willen onze gebruikers een holistische ervaring bieden die bestaat uit uitstekende beeldkwaliteit, gemak en premium entertainment die past binnen hun levensstijl. Met deze samenwerking spelen we verder in op de behoeften van onze gebruikers en tillen we ons entertainment-aanbod weer naar een volgend niveau.’

For questions and/or more information:

Over XITE Networks

With over 14 years of experience in TV, tech development, music licensing, content production and music curation, XITE is dedicated to building the best music video experience in the world. We want to share our passion for music videos with the world and invite people to experience music beyond listening: to see music.

With more than 200 channels curated by music experts in a diverse range of genres, moods, themes and trends, with a focus on discovery, seasonality and cultural relevance, we aim to be the 'source of truth' for what's happening in music videos and be the music video guides customer's trust. XITE is for everyone who loves music videos.

Our product is available on more than 100 million connected televisions, set-top boxes and OTT devices in North-America and Europe.