XITE brengt het grote scherm naar de kerstmarkt

AMSTERDAM, 22 December 2023 - Op zondag 17 december zorgde muziekvideoplatform XITE voor een ongekende dosis kerstmagie door een truck met een groot tv-scherm langs verschillende kerstmarkten in Nederland te sturen. Deze promotietour markeerde de lancering van het langverwachte kanaal XITE Kerst, dat exclusief beschikbaar is op Samsung TV Plus, Samsung's 100% gratis free ad-supported TV service, in Nederland.

Met de kerstsfeer die in de lucht hangt, besloot XITE om het grote scherm naar de mensen te brengen. De XITE Kerst Truck, uitgerust met een reusachtig tv-scherm, trok de aandacht van voorbijgangers en creƫerde een feestelijke sfeer waarin mensen samenkwamen om te genieten van de magie van kerstmis. In samenwerking met de wereldwijde marktleider op het gebied van smart tv's, Samsung, werd er een interactieve schattenjacht georganiseerd op de kerstmarkten waar de XITE Kerst Truck een stop maakte. Hierbij konden bezoekers deelnemen aan een spel, met als ultieme prijs een gloednieuwe Samsung Smart TV.

De XITE Kerst Truck bracht een betoverende kerstervaring naar Nederland, startend bij de Winter Fair in Almere Haven en doorgaand naar het magische Waagplein's Winter Wonderland in Alkmaar. Hoorn kreeg een feestelijke boost op de Kerstmarkt, en ook Amsterdam, Leiden, en Den Haag werden ondergedompeld in XITE's unieke kerstsfeer. De XITE Kerst Truck zorgde voor een onuitwisbare herinnering op elke stop, terwijl ze feestelijke vreugde als een magisch spoor verspreidde.

"Het is fantastisch om deze samenwerking met een partner als Samsung TV Plus tot stand te brengen. Kerst is een van de meest magische tijden van het jaar, en deze samenwerking biedt een prachtige kans om ons product op een bijzondere manier aan onze doelgroep te presenteren. Samen brengen we niet alleen de feestvreugde, maar ook ons product dichter bij de kijkers, aldus Sander Stijnen, Head of Marketing bij XITE.

"We zijn verheugd om onze samenwerking met XITE uit te breiden om de geweldige feestelijke content die we op Samsung TV Plus aanbieden te promoten. Deze activering toont onze toewijding om waar mogelijk samen te werken met onze belangrijkste contentpartners om de geweldige content op onze service op nieuwe en spannende manieren te promoten - we hopen dat iedereen heeft genoten van het evenement!", aldus Andrea Samper, Head of Marketing - TV & Mobile Services Europe bij Samsung Electronics.

Het nieuwe kanaal, XITE Kerst, is exclusief beschikbaar op Samsung TV Plus en biedt kijkers de mogelijkheid om op elk moment van de dag in de kerststemming te komen. Met een zorgvuldig samengestelde programmering met daarin diverse feestelijke favorieten is XITE Kerst de ultieme bestemming voor liefhebbers van kerstmuziek. Maak je klaar voor een muzikale reis door de feestdagen en beleef de magie van kerst met XITE Kerst!

Hqdefault

XITE wil de beste muziekvideo-ervaring ter wereld bieden. XITE werd in 2008 opgericht in Amsterdam en bereikt nu meer dan 100 miljoen huishoudens in Europa, Noord-Amerika, Latijns-Amerika en Australiƫ via lineaire netwerken, interactieve TV en on-demand streamingdiensten. Het bedrijf heeft een revolutie teweeggebracht in de manier waarop het publiek muziekvideo's ervaart door kijkers in staat te stellen te zoeken, te liken en over te slaan door de enorme catalogus; te genieten van kanalen die zijn samengesteld door het team van muziekexperts; en kanalen samen te stellen op basis van genre, tijdperk en visuele stijl met behulp van de unieke Mixer-functie. XITE heeft toegang tot vrijwel alle beschikbare muziekvideo's door overeenkomsten met alle major en top independent muzieklabels.

Over Samsung TV Plus

Samsung TV Plus bidet kijkers meteen toe gang tot het laatste nieuws, sport, entertainment en meer. Het is 100% gratis en downloaden, aanmelden, credit cards, abonnementen, of extra apparaten, zijn allemaal niet nodig.

Voor meer informatie, neem contact op met:

Over XITE Networks

With over 14 years of experience in TV, tech development, music licensing, content production and music curation, XITE is dedicated to building the best music video experience in the world. We want to share our passion for music videos with the world and invite people to experience music beyond listening: to see music.

With more than 200 channels curated by music experts in a diverse range of genres, moods, themes and trends, with a focus on discovery, seasonality and cultural relevance, we aim to be the 'source of truth' for what's happening in music videos and be the music video guides customer's trust. XITE is for everyone who loves music videos.

Our product is available on more than 100 million connected televisions, set-top boxes and OTT devices in North-America and Europe.